Geven terwijl je slaapt

Leesa helpt de samenleving met ieder verkocht matras

De Amerikaanse matrassenfabrikant Leesa wil graag iets teruggeven aan de samenleving. In juli 2017 haalde ze met een succesvolle actie 23 miljoen dollar op waarmee ze een serie nieuwe producten hebben gelanceerd. Maar hoe werkt dat teruggeven dan precies? Ten eerste geven ze bij iedere tien verkochte matrassen er eentje aan een familie of persoon die deze heel erg goed kan gebruiken. Daarnaast zijn ze een partner van de ‘Arbor Day Foundation’. Samen met hen planten ze een boom voor élk matras die zij verkopen. Als laatste stellen ze hun tijd en hulpmiddelen beschikbaar om lokale en nationale organisaties te helpen. Zo leveren ze ook custom-made matrassen aan non-profit organisaties die deze matrassen geven aan dakloze en hulpbehoevende mannen, vrouwen en kinderen.

“Het geeft betekenis en zin aan onze doelen.”

Deze prachtige initiatieven bleven niet ongezien. Leesa kan zich tegenwoordig een BCorp noemen. Dit betekent dat zij een gecertificeerde B-corporatie zijn en voldoen aan de hoogste normen op het gebied van ‘corporate social and environmental responsibility’ en transparantie. Ze gebruiken de kracht van business om maatschappelijke problemen op te lossen en iedereen te voorzien van een betere slaapplek. Dit jaar zullen 3.5 miljoen Amerikanen dakloosheid ervaren, waarvan 35% kind zal zijn. Een betere plek om te slapen is een kleine stap in de richting naar een beter leven.

Technologieën in 2030...
Lees artikel