Shopper experience

Geheel nieuwe ervaringen door technologie

Of het nou een muziekstuk, een film of een auto is, mensen verkiezen toegang boven bezitten. Niet meer opscheppen met spullen zoals vroegere generaties, maar tegenwoordig drukken klanten zich uit via deelbare en unieke experiences.

Digitale interacties hebben de sluizen geopend voor consumenten die een merk willen ervaren. Hieronder drie organisaties die klanten toegang hebben gegeven tot ervaringen en producten door middel van technologie.

Stitch Fix is een online abonnement service dat vrouwen in contact brengt met een personal shopper. Deze personal shopper geeft aanbevelingen voor jouw aankopen. Klanten vullen een gedetailleerde enquête in waarin hun fashionstijl, lichaamstype, budget en levensstijl wordt bevraagd. Ze kiezen een bezorgdatum en betalen 20 euro extra voor het stijladvies. Dan ontvangen ze een box waarin vijf items zitten op te proberen. Ze kunnen alles houden of alles terugsturen zonder extra kosten. Als de gekochte items boven de 55 euro kosten dan hoef je de 20 euro extra niet te betalen. Als je zelfs alles koopt krijg je 25% korting op alles! De service is gemaakt om iedereen toegang tot een personal shopping ervaring en ook om gebruikers te introduceren bij nieuwe merken en producten.

“Door technologie toegankelijker te maken kunnen merken de deur openen voor consumenten”

Facebook heeft M onthuld, een virtuele assistent dat kan zoeken, communiceren en aankopen kan laten doen door een Messenger platform. Nu staat het prototype online en M werkt op een hybride vorm van algoritmes en training van bemand personeel om zo de beste antwoorden te geven. Hiermee kan de klant geholpen worden; van antwoorden op vragen tot aankopen van boodschappen en cadeaus. M is de eerste digitale assistent die transacties kan laten doen in een chatbox.

Het Britse Fashion House Burberry hebben hun Spring Collection gepresenteerd via social media. Dit lijkt niet nieuw, maar Burberry deed het voor dat de catwalk was geweest. Burberry’s Snapchat Show was één dag voor de catwalk show op London Fashion Week. Ze hebben foto’s en video’s gedeeld van de collectie als sneak peak voor de volgers. Na 24 uur hebben ze de Snapchat Show verwijderd van het account zodat iedereen de start van het runway event kon zien.

Yask Freaky Trendnight 2017...
Lees artikel