Tips voor een succesvol merk

De geheimen van 's werelds oudste merken

De oudste merken ter wereld kunnen ons een hoop leren over het creëren van een succesvol bedrijf en merk. Ze bestaan al honderden jaren en weten alle do's en don'ts. Een greep uit de geheimen van 's werelds langlopende merken:

Cambridge University Press (1534): Reputatie is alles. 
De oudste uitgeverij heeft zijn lange succes grotendeels te danken aan zijn uitstekende reputatie. Hierdoor heeft het kunnen groeien tot vijftig kantoren wereldwijd. 

Barclays (1690): Verander met de tijd mee. 
Barclays was de eerste bank in het Verenigd Koninkrijk met een vrouwelijke manager en de eerste die de creditcard lanceerde. In 1969 installeerde Barclays 's werelds eerste geldautomaat. 

Colgate (1806): Teamwork. 
Een van Colgate's fundamentele waarden is 'global teamwork', wat de belangrijkheid van de werknemers aangeeft. De gigant gelooft dat de verschillende mensen, manieren van denken en talenten de basis van hun succes zijn. 

 

 

 

 

“Welk geheim heeft de meeste impact op uw business?”

Hermès Paris (1837): Wees beschikbaar. 
Hermès is een van de bekendste luxury brands. Veel van hun dure producten zijn zo exclusief, dat er een wachtlijst voor is. Ze realiseerden dat dit hen beperkt tot een kleine markt en hebben daarom besloten om ook goedkopere producten op de markt te brengen. Zo zijn ze voor iedereen beschikbaar. 

Dr. Pepper (1885): Wees uniek. 
Van de catchy jingle tot de smaak van het drinken. Dr Pepper is uniek. Het merk is zeer onderscheidend van andere frisdranken en daarom kan het al zo lang voortbestaan. 

Yask Freaky Trendnight 2017...
Lees artikel